De ce WhatsApp va trece anul acesta prin cea mai mare schimbare

de: Răzvan Băltărețu
30 09. 2019

Pentru Facebook, WhatsApp e al doilea cel mai important serviciu. Deocamdată, are mai puține reclame decât Messenger sau rețeaua socială, dar o funcționalitate nouă ar putea duce serviciul la monetizare. Ce nu se știe încă e data exactă de lansare a acesteia.

În esență, WhatsApp e un serviciu de chat. Are aproximativ 1,5 miliarde de dolari, e gratuit și a împrumutat câteva opțiuni de la Facebook, cum ar fi conceptul de stories (copiat, de altfel, de la Snapchat). Mai departe, Facebook ar vrea pentru acest serviciu și un serviciu de plăți.

În mai, compania a confirmat că lucrează la așa ceva chiar din Londra. Circa 100 de oameni au fost alocați atunci proiectului. În urmă cu un an, Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a vorbit prima dată despre planul de-a integra în WhatsApp și-un serviciu de plăți până la finalul lui 2019. India ar fi prima țară pentru așa ceva.

În iulie, au apărut informații suplimentare despre acest serviciu în India. Aplicația e destul de populară acolo și, totodată, sunt mai mulți utilizatori decât ar putea avea pentru test în alte țări, mai mici. Prima idee e ca serviciul să fie folosit pentru transfer de bani.

În septembrie, ceea ce avea să se numească WhatsApp Pay s-a schimbat în Facebook Pay. Asta pentru că Facebook urmărește și conectarea tuturor serviciilor ca să fie mai greu de separat (așa cum ar dori mai multe guverne ale lumii). În curând „WhatsApp from Facebook” ar putea deveni o realitate. Iar Facebook Pay ar fi serviciul folosit și-n Messenger, și-n WhatsApp.

De ce e cumva evident ca WhatsApp să aibă și un serviciu de plăți

Înainte de toate, WhatsApp e o platformă imensă. Apoi, funcționează pe telefoane premium, dar și pe modele ieftine cu Android Go ori telefoane cu Kai OS. E, practic, cel mai versatil și răspândit serviciu pe care Facebook îl are.

Compania a experimentat deja cu un serviciu de plăți în Messenger și e cumva firesc să extindă și către alte servicii (inclusiv Instagram).

Probabil ți se pare că piața e deja saturată – Apple, Google și Samsung, dar și băncile – au dezvoltat așa ceva. Da, e adevărat, doar că Facebook prin aceste produse ajunge la circa două – trei miliarde de utilizatori, global. Sigur, ar mai fi parteneriatele cu bănci sau integrarea celor mai populare bănci. Chiar și așa, fix volumul de utilizatori